Τέχνο - Λογικές λύσεις..!

   

Το διαδίκτυο αλλάζει το τοπίο των τουριστικών κρατήσεων στην Ελλάδα

Αλλάζουν τα δεδομένα στο πεδίο των κρατήσεων στην τουριστική αγορά με την ολοένα και αυξανόμενη διείσδυση του διαδικτύου να σηματοδοτεί τη νέα τάση στο χώρο της ξενοδοχείας και των τουριστικών πακέτων γενικότερα.
 

Το διαδίκτυο αλλάζει το τοπίο των τουριστικών κρατήσεων στην Ελλάδα

Αλλάζουν τα δεδομένα στο πεδίο των κρατήσεων στην τουριστική αγορά με την ολοένα και αυξανόμενη διείσδυση του διαδικτύου να σηματοδοτεί τη νέα τάση στο χώρο της ξενοδοχείας και των τουριστικών πακέτων γενικότερα.

Η παγκόσμια εξάπλωση του διαδικτύου και η χρήση του ως ένα από τα ισχυρότερα μέσα ενημέρωσης, διακίνησης πληροφοριών και διεκπεραίωσης κρατήσεων καθιστούν αναγκαία την αξιοποίησή του από όλους τους ξενοδόχους, σημειώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ Δρ. Άρης Ίκκος Οικονομολόγος, Ειδικός σε θέματα Τουρισμού, διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας συμβούλων GBR Consulting, υπογραμμίζοντας ότι το internet είναι η νέα δύναμη στη τουριστική βιομηχανία.

Ενδεικτικό των νέων δεδομένων που δημιουργούνται στην τουριστική αγορά είναι το γεγονός ότι στην Αθήνα οι μισές κρατήσεις των τουριστών πραγματοποιούνται μέσω του διαδικτύου και των δικτυακών τόπων που έχουν οι ξενοδόχοι, όπως τονίζει ο κ. Ικκος. Ωστόσο πολλά είναι τα βήματα που πρέπει να πραγματοποιήσουν οι Έλληνες ξενοδόχοι, εάν θέλουν να αυξήσουν την πελατεία τους αξιοποιώντας τα εργαλεία του διαδικτύου. Οπως σημειώνει ο διευθύνων σύμβουλος της GBR Consulting, πολλά ξενοδοχεία, ακόμα και γνωστά Resort έχουν μείνει έξω από το "χορό" του διαδικτύου.
  
Η ιστορία με το διαδίκτυο δεν είναι παιχνίδι. Απαιτεί επαγγελματική αντιμετώπιση, χρήματα, αλλά και χρήση όλων των σύγχρονων μεθόδων μάρκετινγκ και νέας τεχνολογίας. Ενας ξενοδόχος για να εισέλθει σε αυτό το πεδίο δραστηριοποίησης θα πρέπει να είναι έτοιμος να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις, όπως σταθερή τιμολογιακή πολιτική, μάρκετινγκ προσαρμοσμένο στις ανάγκες των διαδικτυακών πελατών, αλλά και στην στελέχωση ικανού τμήματος που θα χειρίζεται το συγκεκριμένο αντικείμενο. Προς την κατεύθυνση αυτή ο κ. Ικκος σημειώνει ότι υπάρχουν εξειδικευμένες εταιρίες, που αναλαμβάνουν να φέρουν εις πέρας το συγκεκριμένο έργο με χαμηλό κόστος, με στόχο να ικανοποιήσουν και του μικρού βεληνεκούς επενδύσεις.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο το 1/3 των Άγγλων που επιλέγουν να ταξιδεύσουν εκτός συνόρων κάνουν χρήση του διαδικτύου, ενώ στη Σκανδιναβία καταλαμβάνουν το 60%. Το διαδίκτυο στο σημείο αυτό κερδίζει κατά κράτος τα τουριστικά γραφεία, καθώς οι κρατήσεις της τελευταίας στιγμής, κάτι που αφορά και την Ελλάδα, γίνονται διαδικτυακά και όχι στους φυσικούς χώρους των γραφείων ταξιδιών. Στο σημείο αυτό η trivago (www.trivago.gr), ο διαδικτυακός τόπος που συγκρίνει τιμές ξενοδοχείων από 53 διαφορετικά sites κρατήσεων για 400.000 ξενοδοχεία ανά τον κόσμο εφιστά την προσοχή των καταναλωτών στον άξονα τιμή και παροχή υπηρεσιών.

Έρευνα του World Travel Market 2010 Industry Report

Σύμφωνα με δημοσκόπηση που πραγματοποίησε το World Travel Market 2010 Industry Report στο Λονδίνο αποκαλύπτει ότι ένα στα τρία άτομα αλλάζουν τα σχέδιά τους μετά από διαβούλευση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, twitter κ.ά.) καταδεικνύοντας ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης διαμορφώνουν καταλυτική γνώμη για την απόφαση τους. Σε ένα εθνικό αντιπροσωπευτικό δείγμα των 1.000 Βρετανών παραθεριστών, περίπου το ένα τρίτο έκανε εκτενή αναφορά για το Facebook (34%), ένας στους πέντε (21%) εξέτασε το YouTube ενώ το 17% έψαξε για διακοπές στο Twitter. Στην έρευνα του WTM διαπιστώθηκε μεταξύ άλλων ότι το 42% των χρηστών αυτών προχώρησαν σε κράτηση της αρχικής τους επιλογής, αν και περισσότερο από το ένα τρίτο (35%) άλλαξαν το ξενοδοχείο τους, ως αποτέλεσμα του ψαξίματος μέσω αυτών των δικτυακών τόπων.

Αποτέλεσμα της επίδρασης των νέων αυτών μέσων στις καταναλωτικές συνήθειες των χρηστών, αποτελεί το γεγονός ότι το 15% του δείγματος άλλαξε αεροπορική εταιρεία, άλλαξε τουριστικό θέρετρο (15%) ενώ το 12% άλλαξε οριστικά και τη χώρα της αρχικής επιλογής του. Περαιτέρω ανάλυση δείχνει ότι 25-34 ετών είναι οι πλέον σταθεροί πελάτες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (46% του συνολικού δείγματος), με τις ηλικίες 45-54 ετών (24%), να μην είναι και ιδιαίτερα οπαδοί αυτής της τάσης. Σε ό,τι αφορά τον προγραμματισμό των διακοπών τους για το νέο έτος, το 24% του δείγματος επεσήμανε με σαφήνεια ότι θα κάνουν χρήση αυτών των δικτύων, το 28% είναι αναποφάσιστοι, ενώ το υπόλοιπο 48% δε φαίνεται να αρκείται σε αυτή την επιλογή.

Οι ταξιδιωτικές κρατήσεις μέσω Internet στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 29% τα τελευταία δύο χρόνια (2008 και 2009) και άγγιξαν το 25% της τουριστικής αγοράς (περίπου 65 δισεκατομμύρια €). “Trends in European Internet Distribution - of Travel and Tourism Services by Centre for Regional and Rourism Research”. Τουλάχιστον 40% των χρηστών στην Ευρώπη και την Αμερική χρησιμοποιούν το internet για να ενημερωθούν για τα ταξίδια τους και τον προορισμό τους και 20% από αυτούς κάνουν τις κρατήσεις τους on line. Το ποσοστό αυτό αυξάνεται κάθε χρόνο.

Τέλος στην πρόσφατη έρευνα που πραγματοποίησε το δίμηνο Σεπτέμβριος - Οκτώβριος 2010 σε 1.106 επιγραμμικούς (on-line) Έλληνες Καταναλωτές το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών το 32% εξ αυτών πραγματοποίησε κρατήσεις ξενοδοχείων. Ο τυπικός Έλληνας επιγραμμικός καταναλωτής είναι "βαρύς" χρήστης του ίντερνετ, αφού το 37% το χρησιμοποιεί πάνω από 30 ώρες της εβδομάδα, όπως χαρακτηριστικά τονίζεται.

Πηγή: goodnet.gr